U subotu 10. maja 2025. godine, Osnovna škola „Sveti Sava“ svečano je obeležila Dan škole u znak sećanja na značajan i tragičan istorijski događaj – spaljivanje moštiju Svetog Save na Vračaru. Ove godine, praznik škole osmišljen je u formi Projektnog dana, sa ciljem da što veći broj nastavnika i učenika aktivno učestvuje u raznovrsnim obrazovno-kreativnim aktivnostima.
U okviru šire manifestacije, od 5. do 9. maja, realizovana je i “Nedelja sećanja i zajedništva”, koja je svojim tematskim sadržajem pripremila učenike za Dan škole i dodatno osnažila duh zajedništva i sećanja na važne istorijske i kulturne vrednosti.
Projektni dan 10. maja bio je bogat programima koji su obuhvatili sve uzraste. Učenici su, zajedno sa nastavnicima, pripremili i izveli niz mini-projekata i radionica:
„KO JE MARKO?“ – Mini-projekat učenika 7. razreda, koji su 9. maja u školskoj biblioteci kroz intervjue sa sugrađanima istraživali značenje imena Marko u školi, gradu i srpskoj kulturi.
Dečije igre nekada – U dvorištu škole, učenici 7. razreda su oživeli tradicionalne igre iz prošlosti.
Između kletve i blagoslova – Učenici 6. razreda su u školskoj biblioteci istraživali istorijske i književne poruke kroz lik Marka Kraljevića.
Detinjstvo naših predaka – Učenici 2. razreda prikazali su kako su deca nekada živela i rasla.
Knjiga za Marka – Četvrti razred se bavio poređenjem vaspitanja dece nekada i danas.
Vrline i životne vrednosti u „Knjizi za Marka“ – Učionica 6 bila je domaćin mini-projekta učenika 5. razreda.
„Diana“ divnog Marka Tajčevića – Učenici 6. i 7. razreda predstavili su delo poznatog kompozitora.
Janošik – slovački nacionalni heroj – Poređenje Marka Kraljevića i slovačkog junaka kroz projekat učenika 5. razreda.
Zatvaranje Projektnog dana upriličeno je u školskom dvorištu pod nazivom „Učimo od predaka“, nakon čega je usledio koktel za goste i domaćine u učionici 2.
Na samom kraju, direktorica škole Maja Kojić obratila se prisutnima i tom prilikom nagradila učenike koji su ostvarili zapažene rezultate na takmičenjima.
Projekat je pokazao koliko su učenici i nastavnici kreativni, posvećeni i spremni da kroz timski rad neguju kulturno i istorijsko nasleđe, ali i savremene obrazovne vrednosti.
